Kabuki tiyatrosunda "aya bakmak" denilen ve oyuncunun işaret parmağıyla gökyüzünü gösterdiği bir hareket vardır. Bir oyuncu hayal edelim: Çok yeteneklidir; bu hareketi çok zarif bir şekilde yapar; seyirciyi, yaptığı hareketin güzelliğiyle büyüler, herkesi bu konudaki ustalığına hayran bırakır. Başka bir oyuncu hayal edelim: O da aynı hareketi yapar, ama seyirci hareketin zarafetinin farkına varmaz, ayı gösteren oyuncuyu değil, oyuncunun işaret ettiği ayı görür. Yoshi Oida'nın gönlü, seyirciye ayı göstermeyi başaran oyuncudan, yani "görünmez" olabilen oyuncudan yanadır. Geliştirdiği oyunculuk metodunun özü de budur. Oida'ya göre insanın bir görünen yüz vardır bir de içeride saklı olan başka bir yüz. Sadece yüzeyde görüneni eğitme yanlışına düşmemek gerekir. Oida; sahnede güzel bir vücut, kuvvetli bir sahne duruşu sergilemek istiyorsak benliğimizi de eğitmemiz gerektiğinin altını çiziyor. Eğer iç dünyamız yeteri kadar beslenemiyorsa, güzel hareketlerin de, muhteşem ses tekniğinin de, zarif kostümlerin, etkileyici makyajların da bir anlamı olmayacaktır. İç olmadan dış hiçbir işe yaramaz.

Devamı
Format :Kitap
Barkod :9786054787067
Yayın Tarihi :2013-06-01
Yayın Dili :Türkçe
Orjinal Adı :Görünmez Oyuncu
Baskı Sayısı :1.Baskı
Sayfa Sayısı :148
Kapak :Karton
Kağıt :2.Hamur
Boyut :140 X 210
Basım Yeri :İstanbul
Emeği Geçenler :
Yazar   : Lorna Marshall
Yazar   : Yoshi Oida
Yazar   : Lorna Marshall;Yoshi Oida
Çevirmen   : Özlem Turhal de Chiara
İlgili Eserler