Bedenin ressamı Bacon, acı çeken tüm et parçalarının, dağılmış suratların, başların, kellelerin, organsız bedenlerin ressamı. Evet, o da İrlandalı, tıpkı bedenlerin tuhaf haraketlerinin bütün bir kataloğunu çıkarmış olan Beckett gibi. (Deleuzeün şu İrlandalıları...)
Beckettin Kişileriyle Baconın Figürleri arasındaki ortak tablo, aynı İrlanda: Yuvarlak, tecrit eden, kişisizleştirici...
Küplerin, paralelyüzlerin içinde tecrit edilmiş figürler hep bir delikten, bir yarıktan akıp gitmeye meyilliler Baconda: kaçıp kurtulmak... ya da tuhaf bir atletizm aracılığıyla konturları esnetmek: temsili olandan, figüratif, illüstratif, naratif olandan sıyrılmak: görünmez kuvvetleri resmetmek.
Ressamın beyaz bir yüzey karşısında olduğunu düşünmek hatadır, diyor Deleuze.
Et tenin ölmüş olanı değildir, tüm acıları taşımış ve yaşayan tenin tüm renklerini üzerine almıştır. Tüm o çırpınmalı acılar ve kırılganlık, ama aynı zamanda rengin ve cambazlığın çekici icadı. Bacon, hayvanlara acıyın demez, daha ziyade, acı çeken tüm insanlar birer et parçasıdır, der.
Gilles Deleuze
Format | :Kitap |
Barkod | :9789758686483 |
Yayın Tarihi | :2009-05-01 |
Yayın Dili | :Türkçe |
Orjinal Adı | :Francis Bacon; Duyumsamanın Mantığı |
Baskı Sayısı | :1.Baskı |
Sayfa Sayısı | :160 |
Kapak | :Karton |
Kağıt | :2.Hamur |
Boyut | :135 X 195 |
Basım Yeri | :İstanbul |
Yazar | : | Gilles Deleuze |
Çevirmen | : | Ece Erbay-can Batukan |