Perspektifin kullanımı, Rönesans resminde bir devrim yarattı ve sanatçıya izleyicinin görüş açısını resmetme fırsatı verdi. Oysa perspektifin teorisi başka bir yerde, Bağdat'ta, matematikçi İbnü'l-Heysem tarafından on birinci yüzyılda oluşturulmuştu.
Ünlü tarihçi ve sanat kuramcısı HansBelting, Floransa ve Bağdat'ta bakış metaforunu kullanarak Arabistan Bağdat'ı ile Rönesans Floransa'sı arasındaki tarihi karşılaşmayı anlatıyor. Perspektifin, geometrik soyutlamaya dayanan görsel teori (Ortadoğu) ve resim teorisi (Avrupa) olarak kullanıldığı ikili tarihini inceliyor. Ortaçağda Arap matematiğinin perspektif teorisini doğurduğunu, daha sonra bu teorinin Batı'da sanata dönüştürüldüğünü anlatan Belting, estetiğin ve matematiğin sınırlarını aşan bir soru soruyor: Müslümanlar ile Hıristiyanlar birbirlerine baktığında, kendi dünya görüşlerinin dönüştürülmüş bir versiyonunu görürlerse ne olur?
Hans Belting Almanya'daki Hochschulefür Gestaltung, Karlsruhe'de öğretim üyesidir.
Format | :Kitap |
Barkod | :9786055250447 |
Yayın Tarihi | :2015-06-19 |
Yayın Dili | :Türkçe |
Orjinal Adı | :Floransa ve Bağdat; Doğu'da ve Batı'da Bakışın Tarihi |
Baskı Sayısı | :1.Baskı |
Sayfa Sayısı | :320 |
Kapak | :Karton |
Kağıt | :2.Hamur |
Boyut | :165 X 240 |
Çevirmen | : | Zehra Aksu Yılmazer |
Yazar | : | Hans Belting |